Total Yaught Services

You are here:Hoofdmenu»Interessant»Interessant

Interessant

Hits: 2905

Op deze pagina willen wij u informeren over diverse zaken die direct of indirect betrekking hebben op de watersport.

Dit kan zijn b.v.,

  • Nieuwe artikelen die op de markt komen of zijn gekomen

  • Wets wijzigingen e.d.

  • Nieuwe toepassingen van bepaalde materialen en/of middelen

  • Belangrijke ontwikkelingen t.b.v. de watersport

  • Evenementen en of Shows

  • Etc.,etc.

  

  Index ;

  • Hiswa te water 2011

  • Boot Dusseldorf 2012

  • Hiswa RAI 2012

  • Sail 2015

  • Lozings verbod !

  


  

HISWA te water 2012

Vindt plaats op;  Ja ...... u leest het goed, dit jaar voor het eerst in een nieuwe opzet op een nieuwe lokatie n.l. de


NDSM Werf
Amsterdam (noord)
      

Dinsdag 4 september t/m zondag 9 september 2012

Genieten op de HISWA te water 2012

Iedere dag open van 11:00 tot 19:00 uur

Website : www.hiswatewater.nl

Het meest complete aanbod ter wereld van de Nederlandse jachtbouw!

Aangevuld met tientallen bekende internationale merken. In één keer een goed overzicht van nieuwe boten in alle soorten en maten. Dat zal de HISWA te water 2012 u te bieden.

Een bootshow die zijn gelijke in Europa niet kent. Met op en rond het water bruisende activiteiten om u te laten genieten van het echte watersportgevoel!

 

Ø  Honderden boten in één keer bekijken en vergelijken

Ø  Ruim 400 boten in het water

Ø  Alle bekende merken vertegenwoordigd

Ø  Aanbod van sloepen, sportboten, motorjachten, consoleboten, RIBs, open zeilboten,

    kajuitzeiljachten en luxe catamarans

Ø  Boten variëren in lengte van 5 – 25 meter

Ø  Zowel seriegebouwd als (semi)custom-built

Ø  Op de kade een breed aanbod van nautische producten en diensten

Ø  Culinair genieten op kade en steigers

Ø  Activiteiten op en rond het water

Ø  Speciale kinderactiviteiten


Boot Düsseldorf - 2012

Datum: 21-01 t/m 29-01-2012 - Bron: Boot Düsseldorf

De internationale Jacht- en Watersportbranche vierde in Düsseldorf een grote festiviteit. In 2011 kwamen er 250.500 bezoekers uit 60 landen trok deze botenbeurs 10.300 meer bezoekers dan 2010. 9 Dagen lang exposeerden 1571 exposanten uit 61 landen in 17 beurshallen , bootpremieres, watersportapparatuur, boot toebehoren en tourisme.

De verwachtingen zijn meer dan overtroffen. De opleving van de economie was voor de beurs al voelbaar en heeft zich nu duidelijk gemanifesteerd. De watersportbranche is optimistisch gestemd en ging in goede stemming huiswaarts.


Hiswa, Amsterdam RAI  2012

6 t/m 11 maart 2012
 

De HISWA Amsterdam Boat Show vindt plaats van dinsdag 6 tot en met zondag 11 maart 2012 in Amsterdam RAI.

Dinsdag 6 maart

10.00 - 18.00 uur

Woensdag 7 maart

10.00 - 18.00 uur

Donderdag 8 maart

10.00 - 22.00 uur

Vrijdag 9 maart

10.00 - 22.00 uur

Zaterdag 10 maart

10.00 - 18.00 uur

Zondag 11 maart

10.00 - 18.00 uur


 Sail 2015

Van XX tot en met XX augustus 2015 vindt SAIL 2015 plaats in Amsterdam. Ook de negende SAIL Amsterdam belooft een weergaloos nautisch spektakel te worden. Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang.

Met meer dan 700 schepen en 2,5 miljoen bezoekers was SAIL 2005 een groot succes. De Amsterdams IJhaven was getuige van zes dagen vol muziek, cultuur en nautische rijkdom.

Tijdens SAIL Amsterdam 2010 lagen er meer dan 600 schepen afgemeerd in en rond de IJ-haven. Een vloot van diverse Tall Ships, vele schepen uit het Nederlandse nautisch verleden, maar ook moderne schepen gaven acte de presence op SAIL 2005.

Geschiedenis

Het initiatief voor de organisatie van Sail Amsterdam 700, gehouden in 1975, ontstond tijdens de voorbereidingen van de viering van het Amsterdams 700-jarig bestaan. Gedurende deze voorbereidingen werd er voorgesteld een nautisch evenement in de haven van Amsterdam te organiseren waarbij de aandacht gericht zou worden op de haven en de stad van Amsterdam. Voor het evenement “Sail Amsterdam 700” werden zeilschepen uit de hele wereld uitgenodigd. Het evenement werd een groot succes.

Na het grote succes van Sail Amsterdam werd besloten in 1980 opnieuw een Sail Amsterdam te organiseren. Teneinde de organisatie in goede banen te leiden is in 1977 de permanente organisatie “Stichting Sail Amsterdam” (SSA) opgericht. Sindsdien is de SSA er in geslaagd om op een succesvolle wijze een Sail Amsterdam te organiseren in 1980, 1985, 1990, 1995, 2000, 2005 en 2010.

Een evenement van WERELDKLASSE wat voor een ieder die ook maar enigsins van scheepvaart of watersport houdt niet gemist mag worden !

Wilt u door gelinkt worden naar de website van Sail 2015 klick dan HIER (is momenteel nog niet actief)


LOZINGSVERBOD VAN VUILWATER



Met ingang van 1 januarie 2009 mag een "PLEZIERVAARTUIG" zoals bedoeld in de Wet Pleziervaartuigen geen toiletwater meer lozen. Dat is geregeld in art. 16 van het Besluit Lozing Afvalwater Huishoudens, waarin art. 1, derde lid van het Uitvoeringsbesluit van de Wvo wordt gewijzigd. Er wordt een extra verbodsartikel toegevoegd waarin staat dat "het verboden is toiletwater van pleziervaartuigen zoals bedoeld in de Wet Pleziervaartuigen in enig opervlakte water te brengen".

Als je dit zo leest dan rijzen er direct al een aantal vragen, ik zal mijn best doen wat duidelijkheid te scheppen in deze;

       1.  Wat is een "pleziervaartuig" ?

Een "pleziervaartuig" is volgens de nederlandse wet een vaartuig dat langer is dan 2,4 mtr. en korter dan 24 mtr. dat voor recreatieve en niet commerciele doeleinden worden gebruikt.

       2.  Wat houdt "Lozings verbod" in ?

Een "Lozings verbod" houd in dat er geen toilet water (ook wel zwart water genoemd) op het oppervlakte water mag worden geloost. De z.g. kleine boodschap (plas) valt daar ook onder.

       3.  Wat betekend de afkorting "Wvo" ?

Dat betekend "Wet Verontreiniging Oppervlaktewater".

       4.  Wat is "grijs water" ?

Grijs water is het water wat afkomsig is van de gootsteen, de douche of de wasmachine e.d..

       5.  Zijn er "uitzonderingen" op deze wet ?

Ja, wedstrijd schepen en klassieke boten zijn van deze regel uitgezonderd, en hoeven hiervoor ook geen ontheffing aan te vragen, echter m.b.t. de klassieke boten geld dat de boot voor 1950 gebouwd en origineel moet zijn. heeft u een klassieke boot maar is deze gerefit of is er b.v. een nieuwe motor in gezet (dan is deze boot dus niet meer "origineel") dan heeft u wel degelijk te maken met het "Lozingsverbod"!

      6.  Wat is volgens de wet "Oppervlakte water" ?

Oppervlakte water is volgens de wet alle nederlandse binnenwater inclusief de waddenzee.

      7.  Waar geld het Lozingsverbod niet ?

In ieder geval niet voor de noordzee, en voor zover wij weten ook nog niet in het buitenland.

      8.  Bent u verplicht een "vuilwater tank" in te bouwen ?

Nee, dat bent u niet, vanaf 1 januari 2009 mag u het toiletwater niet meer op het oppervlakte water lozen, echter hoe u dat regelt, mag u helemaal zelf weten.

      9.  Wordt er gecontroleerd op het "Lozings verbod" ?

Uiteraard weten wij dat nu ook nog niet, echter doordat er geen verplichting is voor een vuilwater systeem aan boord kunnen waterpolitie en waterbeheerders alleen ingrjpen (bekeuren) als u op heterdaad betrapt wordt als u het toilet loost op het oppervlakte water.

Waarom wordt de pleziervaart wel een lozingsverbod opgelegd en andere vormen van scheepvaart (nog) niet?

Recreatievaart concentreert zich vaak in watergebieden waarvan ook veel zwemmers, surfers en andere watersporters gebruikmaken. Er wordt gezwommen in hetzelfde water waarin jachten die voor anker liggen hun onderwatertoilet lozen. Metingen wijzen uit dat zich in het water bij die jachten hoge concentraties E. coli bacteriën bevinden. En daar kunnen zwemmers ziek van worden. Jaarlijks belanden tienduizenden Nederlanders in het ziekbed door recreëren in vervuild oppervlaktewater. Ze hebben bijvoorbeeld maag-darmklachten, last van de luchtwegen of gehoorgangen. De noodzaak om de toiletlozingen van de recreatievaart aan te pakken is dus groter, al bedraagt de vervuiling door de recreatievaart op het totaal maar één procent. Bovendien bestaat er in Nederland voor de pleziervaart een basisnetwerk van 300 uitpompstations voor huishoudelijk afval van pleziervaartuigen. Verder is de verwachting dat door het in werking treden van het Activiteitenbesluit dit aantal de komende jaren zal gaan toenemen.

Varen en vuilwater

Op het totaal van de watervervuiling, lijkt het aandeel van de pleziervaart te verwaarlozen. Maar recreatievaart en zwemmen gaan vaak samen. Bij mooi weer trekken we massaal naar dezelfde mooie watergebieden, waar we veilig willen recreëren in schoon oppervlaktewater. Loost een pleziervaartuig het toiletwater via een onderwatertoilet buitenboord, dan heeft dat direct invloed op de kwaliteit van ons recreatiewater.

Het spreekt voor zich dat "TOTAL YAUGH SERVICES" zich ook in uw specifieke situatie kan voorzien van deskundig advies en/of inbouw van een vuil-water systeem dat naar behoren functioneerd.

Sample Default

Aenean quam tortor, fermentum at venenatis et, sodales elementum velit. Etiam at felis ornare odio pretium tincidunt a volutpat orci. Proin velit nibh, condimentum in commodo et, facilisis at nibh. In hac habitasse platea dictumst. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris ut metus at est porttitor volutpat.

Sample yj1

Aenean quam tortor, fermentum at venenatis et, sodales elementum velit. Etiam at felis ornare odio pretium tincidunt a volutpat orci. Proin velit nibh, condimentum in commodo et, facilisis at nibh. In hac habitasse platea dictumst. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris ut metus at est porttitor volutpat.

Sample yj2

Aenean quam tortor, fermentum at venenatis et, sodales elementum velit. Etiam at felis ornare odio pretium tincidunt a volutpat orci. Proin velit nibh, condimentum in commodo et.

Sample yj3

Aenean quam tortor, fermentum at venenatis et, sodales elementum velit. Etiam at felis ornare odio pretium tincidunt a volutpat orci. Proin velit nibh, condimentum in commodo et.

Sample yj4

Aenean quam tortor, fermentum at venenatis et, sodales elementum velit. Etiam at felis ornare odio pretium tincidunt a volutpat orci. Proin velit nibh, condimentum in commodo et.